TUINHUIS-WOONWAGENTJE

Dit als tuinhuisje bedoelde wagentje houdt het midden tussen een woonwagen, een treinwagon en een kleine datcha. Simpel maar sterk chassis met één as, twee openslaande deuren (=zijingang), 2 persoons bed, keukenblok met spoelbak, kachelpijpdoorvoer in bol dak. Opbouw 540 cm x 215 cm, daklengte 600 cm. Hoog 290 cm. Prijs van de uitvoering zoals op de schetsen rond de 14.000 € excl. btw en excl. transport. Wilt u er geen bed in en geen keuken dan maken we de wagen gewoon iets korter en gaat er uiteraard iets van de prijs af. Andere opties: - Dubbelwandig met isolatie - Dubbel glas in deuren, in keukenraam en bedraampje - Gekeurd aanhanger chassis - Bel of mail voor meer informatie; 0033 475 66 80 34 keeshoekstra-ardeche@wanadoo.fr








Serre – veranda – theehuisje....

De inbox van onze iMac zit vol met aardige brieven (fanmail bijna) over onze datcha. Veel mensen vinden het een prachtig huis en zouden het liefst morgen bestellen maar ze hebben vaak geen terrein waar op gebouwd mag worden. Diegenen die wel mogen bouwen, mogen er dan niet onze datcha neerzetten want die is volgens plaatselijke (jaloerse?) ambtenaren nooit in de 'style de la région'. Smakeloze roze 13 in een dozijn villaatjes met plestik schuifpuitjes mogen altijd wel en zo komt het toch nog goed met de socialistiese heilstaat in Frankrijk. Een simpele manier om al die flauwekul heen is iets (bij)bouwen van minder dan 20 m2, dan heeft u namelijk geen bouwvergunning nodig. Ook hoeft u geen architect in te huren en als u een beetje handig bent hoeft u ook niet op zoek naar een betrouwbare aannemer want dit huisje zet u in één dag neer. U kunt het aan uw huis 'plakken' als serre of achter in uw tuin plaatsen als theehuisje of extra logeerkamer. Dit huis is modulair ontworpen; het bestaat uit 'panelen' (86 cm x 210 of 50 x 210, dicht of met ruiten) die in de pilaren klem zitten zodat u zelf kan bepalen of het vierkant of langwerpig moet worden*. De achterwand binnen zal er uit gaan zien als de binnenwanden van de datcha (lambrizering tot aan het dak) en ook maken we er alvast een deur in voor als u tzt uit wil breiden. Wij gaan het op palen zetten, ongeveer 30 cm van de grond dus krijgt u er ook een trap (breedte van de twee voordeuren) met twee treden bij. Een soort van woonwagen maar dan zonder chassis en zonder wielen en met een simpel dak en daarom waarschijnlijk iets populairder geprijsd. Laat ons alvast weten wat u er van vindt!

*U krijgt er een complete bouwbeschrijving bij. Afhankelijk van de ondergrond moet u wellicht een paar betonnen H profielen ingraven als fundering of anders een achttal gaten (ter grootte van een emmer) volstorten met beton. Desgewenst komen wij de zaak opbouwen.





zigeuner camper
Stijlvolle camper

Moderne caravans zijn over het algemeen niet om aan te zien en de meeste campers zijn ook maar rijdende witte koelkasten die overal op de wereld het landschap vervuilen. Gelukkig voor de eigenaren hebben de meeste politici ook geen smaak anders zou er wel landschapsvervuilingheffing op die dingen zitten. Maar ook campers hoeven niet lelijk te zijn zoals blijkt uit onze schetsen. Er zit inderdaad een woonwagenachterkant aan en dat heeft als praktisch voordeel dat je er bijvoorbeeld gemakkelijk een motorfiets naar binnen rijdt. Bovendien hebben we het meubilair demontabel gemaakt zodat deze camper buiten het seizoen ook als bestelwagen gebruikt kan worden. Het prototype is al half af maar door omstandigheden hebben we het project even stil moeten zetten.

woonwagen camper


Nieuwe ouwe pier?

Ons meest megalomane project is het bouwen van klassieke zeepieren. De meeste zijn verdwenen als gevolg van wereldoorlogen en zware stormen en er is vaak niet veel fraais voor in de plaats gekomen. Kwa nieuwe-ouwe pieren zijn de fransen nog steeds erg goed in zinken dakbedekkingen, onze tsjechiese timmermannen staan al in de startblokken en de chinezen willen vast wel wat containers met gietijzeren krullen opsturen. Wij denken trouwens dat een replica van een klassieke zeepier ook commercieel erg interessant kan zijn gewoon omdat zoiets wederom een attractie van de eerste orde zal worden.

Nu nog een investeerder. Interesse?